Selasa, 13 Juli 2010

4 aplikasi yang anda mungkin tidak tahu


Kebanyakan pengguna komputer lebih senang dengan program aplikasi komputer yang mereka perolehi tanpa berfikir terhadap beribu-ribu program perisian lain yang mungkin lebih sesuai untuk keperluan mereka. Majoriti menggunakan program yang sama. Winamp untuk muzik, Firefox untuk browsing web, Windows Media Player untuk video, iTunes untuk menguruskan koleksi muzik, Gmail untuk email dan sebagainya.Mari lihat empat aplikasi yang mungkin anda tidak pernah dengar sebelum ini yang mungkin anda gunakan untuk digantikan dengan aplikasi yang anda pernah guna sebelum..Jom lihat..

1. F.Lux

4 Applications That You Do Not Know (But Should)

Fluks adalah aplikasi yang mengubah kecerahan warna skrin komputer secara automatik.Ianya Menggunakan graf 24 jam untuk memvisualisasikan perubahan. Kecerahan warna skrin akan mengikuti keadaan dunia sebenar dan ianya kelihatan cantik ketika waktu petang dan pada malam hari.

2. Speedfan

4 Applications That You Do Not Know (But Should)

Speedfan adalah aplikasi yang menarik dimana ianya digunakan untuk melihat sistem suhu dan kawalan kelajuan kipas. Masalah yang biasa dihadapi pengguna komputer adalah komputer menghasilkan bunyi yang kuat dan juga mengalami suhu yang panas.Dengan adanya aplikasi ini, bunyi boleh dikurangkan dengan adanya kawalan automatik kipas dan aplikasi ini juga memberi amaran awal kepada pengguna sekiranya suhu komputer melebihi tahap bagi mengelak berlakunya kerosakan kepada komputer ataupun kehilangan data.

3. Drive Namer

4 Applications That You Do Not Know (But Should)

Drive namer adalah aplikasi yang sangat baik untuk menambah nama untuk pemacu optik seperti DVD atau CD drive. Windows akan menyekat sebarang perubahan nama pada pemacu dan ini akan menyebabkan kekeliruan jika lebih dari satu pemacu optik dipasang atau pemacu virtual digunakan. Semua akan diberi nama drive DVD atau CD Drive Drive. Drive namer boleh menukar nama itu untuk sesuatu yang praktikal yang membantu mengenalpasti dengan lebih mudah.

4. Deltacopy

4 Applications That You Do Not Know (But Should)

Windows Backup Software Deltacopy adalah sebuah program perisian yang canggih yang menggunakan pendekatan client server yang membuatnya ideal untuk komputer yang berada didalam rangkaian.

copas : http://articles4-u.blogspot.com/2010/06/4-applications-that-you-do-not-know-but.html

0 komentar:

Posting Komentar

KHAZO_COOL © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute